Kiwi, kiwi, kiwi, kiwi, kiiiiiiiiiiiiiiiiiwiiiiiii - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Trudy Weij - WaarBenJij.nu Kiwi, kiwi, kiwi, kiwi, kiiiiiiiiiiiiiiiiiwiiiiiii - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Trudy Weij - WaarBenJij.nu

Kiwi, kiwi, kiwi, kiwi, kiiiiiiiiiiiiiiiiiwiiiiiii

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Trudy

22 Oktober 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhh, we hebben Kiwi's gezien.
Het begon in Trounson park, daar waar we het vorige berichtje hebben geplaatst. Het was niet zeker of de nightwalk door zou gaan ivm regen en voldoende deelnemers. Maar lucky us, de regen stopte en er waren nog 4 andere gegadigden die wel de bushbush wilden verkennen.
Eerst zagen we een aal die kaas at, toen nog wat leuke glowworms. ( het is heel raar om midden in het bos kleine blauwe lichtgevende puntjes te zien, wel heeeeeeeeeeuuuuuul mooi) en toen jawel, een echte wilde KIWI!!!! Het betreffende lieve vogeltje kon natuurlijk niet rechtstreeks in de bauwlamp van de gids worden gezet, dus werd een rood filter voor de lamp gezet waarna we een aantal minuten de kiwi hebben zien rondscharrelen. Daarna hebben we nog een paar bugs gezien (weta, soort sprinkhaan) en de hele tijd de kiwi's horen roepen (de mannetjes maakten meer geluid maar als de vrouwtjes dan ook riepen, dan was die wel erg charmant aanwezig).
En Dion, jawel je wint de prijs, de dikke oude boom kwamen we onderweg tegen (tane mahuta) in het kauri park. Deze boom werd door veel ouden van dagen bezocht omdat deze slechts 1 minuut lopen van de parkeerplaats verwijderd was. En dus werd deze ook door ons bezocht :). We willen immers niet teveel lopen op vakantie. De boom in kwestie is zeer groot (nee, ik ga geen half uur over deze boom kletsen hoor Trudy).
De volgende dag via de Wairere Boulders naar de cruise. Wairere Boulders is door een Duits hippiestel aangelegd en omvat een rivier met allerlei raar gevormde grote en dikke stenen. Het is een aanrader. We waren de enige bezoekers en op zich vonden we het verbazend dat we de enige waren. Het park is zeker een bezoek waard (tip voor Karin D en niet voor mijn paps en broer aangezien die niet naar Northland gaan). De cruise begon toen we werden opgehaald met een klein bootje en op de boot werden we geparkeerd in onze eigen kamer. De plebs moesten hun kamers delen.
Vanaf de kamer, of kajuit, die op de 1e verdieping was, had je een heel mooi uitzicht over de Bay.
De eerste activiteit op de boot was schieten op een platic eend. De eend werd aan een touw achter de boot gebonden en je mocht 3 pogingen wagen.
Arlo was al redelijk matigjes goed, 2 van de 3 had hij raak op de eend. Maar Trudy was de queen, 3 uit 3, wat alleen een ander persoon ook presteerde. Tja, als er gratis wijn te winnen is.....
De tweede activiteit was vissen. Hier was Arlo de king, hij had 2 gevangen, de super grote walvishaai viel van de haak, maar het stekelbaarsje werd luidruchtig binnengehaald en kreeg de Rex Hunt behandeling. ( lang leve google)
Na het eten ( geen vissies) gingen we nachtkayakken. Dit was gaaf omdat in het water, in het donker watergloeiwormpjes zaten. Als je met de peddel door het water ging, lichtten ze op, weer heel gaaf.
Een paar gekken zijn daarna nog gaan zwemmen en uiteraard was Arlo een van hen de twee. En het was dus best koud he daar in dat water (niet voor watjes!!!).
De volgende dag hebben we wat gespeeld met dolfijnen en een eiland verkend. Prachtig uitzicht over de Bay vanaf de heuvel. Ook zeker weer een aanrader!!
Rond einde van de dag zijn we weer aan wal gegaan en richting Auckland gescheurd.
We hebben vervolgens een bezoekje gebracht aan een kiwihouse in Otorohanga. ( http://www.kiwihouse.org.nz/) Stiekum de beestjes gefilmd en toen was het tijd voor het volgende hoogtepunt van de reis: De gloeiwormgrotten van Waitomo. Omdat het al laat op de dag was konden we nog maar 2 verschillende toers doen. Een grot ( Aranui) met Stalagmieten en Stalagtieten en de gloeiwormgrot.
Samengevat: mooi maar duur. Vooral de gloeiwormgrot viel erg tegen. We dachte 40 minuten naar lichtjes staren aan het plafond terwijl je rustig kabbelend in een bootje zit, maar het was maar 1/2 minuut lichtjes staren. Tip voor andere mensen: kawiticaves ( Northland) of in waitomo met een ander bedrijf ( Spellbound) een andere gloeiwormgrot in. ( En Dick, met Spellbound mag je ook foto's maken :-P)

De volgende stop was Rotorua. Een vulkanisch gebied. HEt centrale park van Rotorua was al vulkanisch en gratis!!!! Was leuk om 's avonds door de mist en zwaveldampen te lopen (blijf wel binnen de afrasteringen kindjes want we weten allemaal wat er gebeurt als je dat niet doet, dan smelten je voetjes weg en krijg je klompen als voeten). De volgende dag weer kiwi's! Trudy kreeg namelijk te horen dat er babykiwi's beschikbaar waren in Rainbow Springs kiwi house en die kans moesten we grijpen. Was erg leuk om die kleine bolletjes te zien
http://www.kiwiencounter.co.nz/ . We hebben er gelijk een geadopteerd en Bert genoemd :). Niet als vernoeming maar gewoon omdat het een coole naam is. 's Avonds hangi plus show in Te Puia. Traditionele maori stuff. Laten we het zeggen: Arlo heeft een haka gedaan en Trudy heeft het op film. De rest was niet erg traditioneel. De hangi een vette vreetpartij en de avond was redelijk prijzig. Voor een thermaal avontuur raden we een andere lokatie aan dan waar onze hangi was. 25 kilometer van Taupo verwijderd is een thermaal ding met twee woorden (tip!!!), waarvan we de precieze naam niet meer weten.
Ze sluiten de toko hier over vijf minuten, dus de samenvatting van de rest.
Naar Lake Taupo gegaan, daar hebben we vis gevangen (Arlo's oor en voor de rest eigenlijk niks anders, jammer), we hebben een berg beklommen en zijn verdwaald, waardoor we vier uur rondliepen te dolen, was ook erg leuk. En we hebben Tongariro gezien vanuit de auto omdat het zo erg koud was dat we niet rond wouden lopen.
Nu zijn we in Wellington waar het verhaal nog verder gaat. Daarover de volgende keer meer en dan ook echt fotoos!!!!!

Kiwi greets to all our fans in Holland.

PS: hoe gaat het bij jullie? Nog spannende dingen?

• 22 Oktober 2008 - 10:52

Roelof:

Hebben ze ook kiwi's die op de televisie passen? :-)

• 22 Oktober 2008 - 11:38

Dick:

Rory is druk bezig om de route voor ons te plannen en neemt jullie tips wel mee voorzover het nog niet op ons programma staat. Even een tip van ons: let op je tank op het zuidereiland, benzinepompen schijnen er schaars te zijn.

• 22 Oktober 2008 - 14:11

Ilse:

Hier gaat alles goed. Lekker druk, ik heb een enorme opdracht van Lannoo! Het moet in een speciaal programma worden vertaald en dat is nog wat puzzelen, maar het is ontzettend leuk!
    Liefs Ilse

• 22 Oktober 2008 - 14:29

Kéa:

Hallo wereldreizigers hier gaat alles goed.
    Maken jullie genoeg foto's om de kiwi later nog eens terug te kunnen kijken?
    groetjes.Kéa.

• 22 Oktober 2008 - 22:09

Bert:

Be a proud kiwi! Hartstikke mooie naam, ook als ie wel vernoemd is! Hier geen spannends, same shit different day zeg maar. Muv goeie verhalen uit N-Z! ;-) Verzoeknummer: willen jullie een All-blacks polo meenemen voor mij? Zo 1-tje met silverfern-logo erop? Maatje medium schat ik mezelf in (in ieder geval maatje kleiner dan Arlo of Veendam, daarom staan we helaas lager... Hahahaha!) :-)
    Geniet ervan kinderen enneh....ik wil wel foto's zien he? Denk d'rom! ;-)

Groet,
    Bert

• 23 Oktober 2008 - 19:08

Karin D:

Bedankt voor de tip!
    Echt leuk om alles te lezen, weten we mooi al wat er allemaal te zien is :-).

• 29 Oktober 2008 - 08:36

Dick:

We staan inmiddels in de startblokken: koffers zijn ingepakt en we komen jullie achterna!!!
    Heb dit jaar trouwens voor het eerst KIWI's aan mijn kiwiplant. KIWI forever!