Mi'te' Moto!!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Trudy Weij - WaarBenJij.nu Mi'te' Moto!!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Trudy Weij - WaarBenJij.nu

Mi'te' Moto!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Trudy

08 December 2010 | Vietnam, Hanoi

We zijn nu enkele daagjes in Vietnam en we beginnen meer en meer misteries van dit land te ontrafelen en gewoonten over te nemen.

We kennen bijvoorbeeld al de volgende gewoontes. Rochelen en spugen en smakken bij het eten. Dat hoort hier zo. Het is onbeleefd om het niet te doen.

Wat hebben we tot nu toe gedaan in Vietnam. Dat is wel het belangrijkste om te vermelden. We verlieten iedereen met de Perfume Pagoda trip in het vooruitzicht. Tourtje geboekt via ons hotel in Hanoi. Dat schijnt ook te moeten, is een gewoonte. Als je het niet doet zijn een aantal hotels in staat om je uit je kamer te smijten of de prijs van een kamer duurder te maken. Wij hadden niet zo'n hotel maar backpackers put sang zoals we zijn, moeten we natuurlijk er wel voor zorgen dat we op een comfortabele manier overal komen.

De perfume pagode ligt een kilometer of 60 ten zuidwesten van Hanoi. De rit door Hanoi is het leukst van de route. Er gebeurt heel veel. De stad ontwaakt en de moto's knallen om je heen. Dit was eigenlijk ook de eerste blik die we echt op Hanoi buiten the Old Quarter hadden. Ziet er heel anders uit. Moderner, schoner, minder chaotisch, maar toch nog duizenden en duizenden moto's. Ze zeggen dat er officieel 2 miljoen moto's zijn, wij denken dat elke inwoner twee moto's heeft en deze tegelijk bestuurt.

Na een boottochtje over een rivier met vrouwelijke stoere roeisters die vooruit roeien (een uurtje enkele reis). Onderweg vaart een bootje mee met een vrouwtje dat probeert allerlei drinken aan je te verkopen. Met een innemende glimlach vergezeld van de Hello Mi'te' en hello Madam, Coca! Als je ja zegt maakt ze met haar bootje een enter manoevre en springt ze bijna bij je bootje naar binnen met het blikje om het geld in ontvangst te nemen.

Eerst wordt vervolgd. We gaan in de buurt van Tam Coc boten, Nha Trang heet het geloven we. Weinig tijd en het verslag verdient meer aandacht.

• 08 December 2010 - 06:54

Roelof:

Zo te horen is de eerste fase van jullie proef-honeymoon goed verlopen :)

• 08 December 2010 - 15:57

Oma:

Dank voor je verslag Hoe is het weer daar ? hier is het spiegel glad en koud Morgen komt er regen of sneeuw . Nog een fijne vacantie en tot ziens

• 08 December 2010 - 20:11

Geesje:

Leuk om jullie reisverslag te lezen.
    Wees voorzichtig en nog een fijne reis verder.

• 09 December 2010 - 14:19

Dick:

Tam Coc heet het waar ze met de voeten roeien. Vreemd gezicht! Hoa Lu ligt er vlakbij; die 2 kun je mooi combineren.
    Blijkbaar zijn er meerdere Perfume Pagodes; deze kan ik me niet herinneren. Staat je nog wat te wachten want in Saigon rijden 4 mln brommers rond. Veel plezier verder en de groeten van ons allemaal.

• 09 December 2010 - 20:14

Rory Prins:

Souvenirtip: koop een Vietconghelm. Staat altijd leuk; de mijne is het bewijs.
    Je aanstaande zwager