Vroeg man! - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Trudy Weij - WaarBenJij.nu Vroeg man! - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Trudy Weij - WaarBenJij.nu

Vroeg man!

Blijf op de hoogte en volg Trudy

06 September 2012 | Nederland, Deventer

Naar ons aloude leus "als men vroegh opstaet dan hebt ge nog wat aen den dag" stonden we vanochten om 5.15 naast ons bedje. Dat bewijst maar weer dat de start van de vakantie altijd het leukst is. Thuiskomen is overrated, weggaan bij ochtendstond is de nieuwe hipte.
Alle tassen en andere zooi waren al gepakt. Dus alles wat we nog hoefden te doen was douchen aankleden en een laatste knuffel voor de katjes.
De taxi hadden we gelukkig de vorige dag al besteld. (jaja, we hebben geleerd van vorig jaar :) ) Dus om 6.15 zaten we fris en fruitig in het grote gele monster, dat door andere mensen ook wel de trein wordt genoemd. In de trein nog een interessante monoloog aangehoord van een dronken man die net twee keer zes uur in een politiecel had gezeten en het daar niet mee eens was. Hij was meer aan vakantie toe dan wij denk ik.
We hebben net een veel te duur broodje verorberd en zitten nu te wachten tot we (hopelijk) mogen boarden. Dat is het jammere van vroeg vliegen, in de ochtend pak je maar een broodje want een whopper of big mac om half acht ligt niet zo lekker op de maag. Dit is een grove planningsfout van onze kant en dat moet niet weer gebeuren!
De vlucht ziet er heel gunstig uit, heb ik gehoord van een collegaatje, dus we hebben hele goede hoop dat we mee mogen.
Het plan is dan als we aankomen in Johannesburg daar direct een hotelletje te zoeken en misschien nog voor morgen een leuke toer boeken.
Zaterdag vliegen we door naar Antananarivo.
Arlo is net voor de 100ste keer naar de wc geweest. Zal hij last van zenuwen hebben?? Yup, ik heb altijd last van zenuwen voor een vlucht nadat het lang geleden is geweest sinds ik weer in een vliegende bus heb gezeten. Als ik eenmaal aan boord ben stabiliseer ik wel weer. Plus is dit een van de laatste keren om relaxed en ontspannen naar het toilet te gaan, een ontsmettingsmiddeltje dat bij het etablissement wordt aangeboden over de bril te smeren te zitten en je ding te doen. Op Madagascar verwacht ik gaten in de grond en achter de bosjes zitten. Die ene keer nog heerlijk zitten onthoud je dan voor de rest van je reis om je daar doorheen te slepen. Daarom zijn mensen denk ik ook zo blij als ze thuiskomen van vakantie, als ik de reclame moet geloven denk ik.
We wensen NL veel succes met stemmen, zou Contador de Vuelta winnen, zouden WE winnen van Turkije en Hongarije, lacht Wilders of Roemer na 12 september nog? Wat een spanning!

Groet,

Tru en Ar

• 06 September 2012 - 09:41

Karin:

Heeeeeel veel plezier samen! Lekker ver weg samen vieren dat jullie 1 jaar getrouwd zijn.

• 06 September 2012 - 11:43

Inge W:

dus jullie gaan weer een geweldige reis maken?! :) heel veel plezier gewenst. Goeie reis! :) en dan zoek ik wel andere songpoppers voor de tussentijd ;-)

• 06 September 2012 - 20:57

Roelof:

Zet 'm op daar! Jullie hebben toch wel iemand gemachtigd om voor jullie te stemmen? Anders doe ik het wel: namens Arlo op Geert en voor Trudy op de Partij voor de Beesjes.

• 06 September 2012 - 21:49

Roelien:

Fijne vakantie! Geniet ervan. Hebben jullie wel iemand geregeld om voor BA te zorgen? (Dan is Rixt ook weer gerustgesteld ;-) )

• 07 September 2012 - 08:43

Geesje:

We wensen jullie een hele fijne reis. Geniet er maar lekker van !

• 09 September 2012 - 21:19

Ilse :

Hoi Trudy en Arlo,

Van harte gefeliciteerd met jullie katoenen huwelijk! Veel plezier op jullie reis.

Liefs Ilse, Sjabbe en Hesse

• 10 September 2012 - 09:25

Karin:

Bedankt voor het Madagsceriaanse weertje dat jullie gisteren op jullie katoenen (ja, leer van alles op deze site hihi) onze kant op hebben gestuurd. Hebben jullie er iets uit kunnen slepen, upgrade naar een superluxe kamer? ;-)

• 17 September 2012 - 20:48

Rory:

Er is niks met met een hamburger in de ochtend. Let op mijn woorden: McDonalds en de Burger King hebben al menig reiziger van de hongersnood gered!