Hobbeltjes op de weg - Reisverslag uit Valladolid, Mexico van Trudy Weij - WaarBenJij.nu Hobbeltjes op de weg - Reisverslag uit Valladolid, Mexico van Trudy Weij - WaarBenJij.nu

Hobbeltjes op de weg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Trudy

17 April 2008 | Mexico, Valladolid

Hoi allemaal!!

Weer even een berichtje van mij.
De vorige keer had ik eigenlijk louter enthousiaste positieve verhalen. Maar helaas pindaas.. er is toch een klein hobbeltje op de weg.
Afgelopen zaterdag kwam een Señor naar me toe die werkt voor Cultur ( één van de organisaties dat chichen itza beheerd)
En hij vroeg me of ik wel permissie had om die interviews af te nemen.
In Nederland heb ik contact gehad met wat mensen van de tourism board en die hadden daar niks over verteld ( en ik had er ook niet specifiek naar gevraagd) dus helaas, nee meneer, ik heb hier niet een speciaal toestemmingsformulier voor. De beste man kon alleen Spaans en niet zo goed Engels ( wat natuurlijk zijn goed recht is, haha) En aangezien ik wel goed Engels kan, maar niet zo goed Spaans ( wat op zich in dit land niet echt heel handig is) had ik een soort tolk.
Die tolk vertelde me dat ik moest bellen met Cultur in Merida op maandag.
Dat heb ik dus geprobeerd, maar helaas, de mevrouw begreep niks van wat ik zei, en andersom. Dus gelijk maar een email naar Cultur( lang leve de vertaalmachines op internet) En gisteren gewacht op reactie. Dat kreeg ik helaas niet. Dus ben ik vandaag maar richting Merida gegaan. Dit tripje duurde behoorlijk lang, maarja, heb ik Merida ook een beetje gezien.
Ik ging om 11.30 weg uit Piste ( bij Chichen) en kwam om 19.45 weer aan in Valladolid. En ik heb behalve Cultur (op\be-zoeken niks gedaan.
Helaas was de grote Cultur smurf er vandaag niet, maar vrijdag wel. Of ik dan nog wel even weer terug wou komen. Uit pure wanhoop ben ik toen een potje staan grienen. Dat haat ik zo aan mezelf, geen idee waarom, maar ik moet dan per sé ff wat emoties kwijt oid. Ik zag al doem scenario´s met m´n klasgenoten die afstuderen, maar ik niet.
Gelukkig hielp dat potje grienen wel bij de mensjes, ze wilden me nog meer helpen. En nu gaan ze dat formulier, als ik de toestemming krijg dan naar me Faxen. Scheelt weer 8 uur reizen. Het is nu dus even afwachten of ik die toestemming ga krijgen. Volgens de Nederlandse gids zijn ze hier in Yucatan wel een beetje speciaal- eigenzinnig in vergelijking met de rest van Mexico.
De afgelopen dagen ben ik dus eigenlijk ´vrij´ geweest. ´k Heb eigelijk niks bijzonders gedaan. Ik ben een beetje aan het sparen, zodat ik strakjes als het toch goed lukt uiteindelijk met de interviews 2 daagjes eerder naar Cancun kan en daar gave dingen doen.
Éen van die gave dingen is zwemmen met walvishaaien. Die beestjes schijnen nu vlakbij in de buurt te zitten, zoals elk jaar en je kunt daar dus excursie mee doen. Ik moet nog even op zoek naar verder informatie, maar het lijkt me wel een ontzettende ervaring om ze alleen al te zien.
Morgen ga ik waarschijnlijk naar 1 van de Cenotes toe, dat is een meer in een grot en er zitten hier vrij veel in de buurt.

Oja, Roelof, je DS is te verslavend, vooral Anno1701, kan ik dat spelletje ook deleten? ´k heb nu een tennisarm van het spelen ermee, haha. Maar ben er toch ontzettend blij mee hoor!!!

Nou, voor nu, de groetjes,
familie, misschien zie ik jullie op de 30e bij oma.

Kus,

Trudy

  • 17 April 2008 - 05:19

    Roelof:

    Oh jee toch nog bureaucratie gevonden! Goed zo, lekker huilen, gooi je vrouwelijke charmes in de strijd. En anders kun je ze altijd nog omkopen (NB mijn DS wil ik wel graag terug).

    Wanneer kom je precies terug? Ik dacht dat je de 31e pas weer landde.

  • 17 April 2008 - 08:14

    Ilse:

    Hoi lieve Trudy,
    Wat vervelend allemaal zeg. Ben je daar helemaal alleen en dan zit het ook nog zo tegen, maar het komt vast wel goed. Ik vind je ontzettend dapper dat je al die dingen in je eentje onderneemt. Hopelijk kun je straks inderdaad nog even lekker in Cancun genieten van wat vrije tijd.
    Hier gaat het allemaal prima. De badkamer is eigenlijk al klaar (alleen de radiator moet nog komen). Het balkon is nog niet helemaal af en dus de logeerkamer ook niet, ik heb al tegen de aannemer gezegd dat ze moeten opschieten omdat jij hier straks komt slapen. Gisteren waren ze hier met vier mensen en hebben ze een hoop gedaan, dus dat komt vast wel goed. Ik merk ook hier dat je maar gewoon door moet zeuren en dan blijkt er ineens heel veel mogelijk.
    Succes met alles en maak ook wat tijd vrij om te genieten hè?
    Liefs Ilse

  • 17 April 2008 - 09:18

    Inge:

    Hey Trudy,
    We zullen hier voor je duimen dat alles goed komt!
    Wel blijven genieten daar he!!!

    Liefs Inge

  • 17 April 2008 - 09:28

    Karin:

    He hoi!
    Wat een gedoe ja, maar komt vast allemaal in orde! En lekker blijven genieten van alles. Het wordt hier ook mooier weer, de zon schijnt al een pas dagen achter elkaar :-). Af en toe wel beetje regen, maar dat neem ik dan maar voor lief. Heel veel plezier nog en succes!

    Liefs Karin

  • 17 April 2008 - 11:42

    Dion:

    Geen stress, komt allemaal goed! En anders gewoon weer gaan huilen, dat helpt dus goed zo te lezen! Daar is iedereen in de hele wereld gevoelig voor!
    Toch nog veel plezier en succes met de rest van de interviews.
    Groetjes, Dion

  • 17 April 2008 - 12:11

    Emmy:

    Heey trudy,
    Ai, dat zijn wat tegenvallers. Maar advies van dion stem ik ook mee in. Ik hoop echt voor je dat je snel de toestemming krijgt. Succes!
    Groetjes

  • 17 April 2008 - 13:52

    Kéa.:

    Hallo stoere nicht. Flink hoor wat je daar allemaal moet doorstaan.
    Zoals opa altijd zei: DE KOP DR VEUR.
    Succes meid. en tot bij oma op de verjaardag als het jou lukt.
    Liefs Kéa.

  • 18 April 2008 - 08:02

    Arlo:

    Oi Meis,
    Vannacht weer terug uit Munchen gekomen. Is lachen, die Duitsers, dat formele, dat schuldgevoel en ook nog het Orange bashen (voetbal). Dat gaat een leuk project worden (ik ben wel aan het verduitseren). week van 28 april hoef ik niet naar munchen, tag des arbeits en iedereen neemt vrij, dus ik kan je oppikken van Schiphol. Scheelt weer trein ellende om gezellig in de file te staan (koninginnedag meuk in A'dam en zo).
    Die Mexicanen moeten niet zo zeuren anders komen we met zijn allen langs en gaan we ze bashen. Formulieren, die zijn toch niet nodig? Nergens goed voor.
    Walvishaaien?? En je wou met mij nog niet eens snorkelen bij een paar kleine zusterhaaitjes, laat staan duiken en nu wel met die grote lobbesen? Ja, ik weet, ze zijn heel lief, maar als ze hun stofzuiger toch net verkeerd aanzetten en geen ton plankton in een keer naar binnen schuiven maar een Nederlands toeristje, tsja. Is wel een van de leukste dingen die je ooit kunt doen, gewoon doen, ik ben jaloers.
    En nee, er komt geen DS in huis als je terug bent ;)

  • 21 April 2008 - 11:30

    Dick:

    Hoi Trudy,

    Weer zo'n nutteloos ambtenaartje die zich even belangrijk wil voelen. Misschien een tip: neem de interviews mondeling af en neem ze op op je mobiel.

  • 21 April 2008 - 16:44

    Christa:

    Och arme. dat was schrikken! gelukkig toch nog een happy end dankzij je vrouwelijke charmes dus. ik ben blij dat ik vandaag kan zeggen: ook wij hebben mooi weer!
    kus christa

  • 27 April 2008 - 10:00

    Bert:

    Hoi Tru,

    Werkt altijd goed, die vrouwelijke charmes. Doet Chrissie ook altijd. :-) Goed dat je Koninginnedag met Arlo in A'dam gaat vieren, mooi weer, gezellige drukte, op tijd terug om een plekkie te reserveren... ;-)

    Groet,

    Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Trudy

Avonturen van Trudy en Arlo in de wereld

Actief sinds 31 Jan. 2008
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 73239

Voorgaande reizen:

24 Juli 2023 - 24 Juli 2023

3x is scheepsrecht

14 Juli 2022 - 14 Juli 2022

Op zoek naar de impossible 5

26 Oktober 2019 - 26 Oktober 2019

Roadtrip

02 December 2018 - 02 December 2018

Grote smurf, bolle smurf en kleine smurf in Spanje

21 September 2017 - 21 September 2017

Do you come from the land down-under

29 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Fideldideldidel

12 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Lalalal a big in... , tonight, big in ..lalalala

29 Augustus 2013 - 29 Augustus 2013

3 Groningers op avontuur in Zuid-Afrika

20 Februari 2013 - 20 Februari 2013

Florida

10 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Nieuwe avonturen van Arlo en Trudy in Madagascar

29 November 2010 - 22 December 2010

Arlo en Trudy in Vietnam

09 Oktober 2008 - 14 November 2008

Mijn eerste reis

10 September 2011 - 30 November -0001

Honeymoon in Maleisie

Landen bezocht: