3 daagjes onderzoek gedaan - Reisverslag uit Valladolid, Mexico van Trudy Weij - WaarBenJij.nu 3 daagjes onderzoek gedaan - Reisverslag uit Valladolid, Mexico van Trudy Weij - WaarBenJij.nu

3 daagjes onderzoek gedaan

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Trudy

11 April 2008 | Mexico, Valladolid

Hoi allemaal,

Het is erg leuk om jullie reacties te lezen! Ik hoop dat ik jullie niet teveel verveel met m´n verhalen.
Ik ben nu 4 dagen hier in Mexico, en ben 3 dagen naar Chichen Itza gegaan.
Dit gaat op de heenreis ( tussen 8 en 8.30) meestal met de lokale bus, maar die zijn hartstikke goed, eigenlijk zelfs fijner dan de bussen die we in nederland hebben voor het openbaar vervoer. Het zijn eigenlijk wat wij touring bussen noemen. Op de terugreis gaat dit met kleinere busjes waar de locals ook in zitten die hebben gewerkt in Chichen en naar huis gaan, dit is zo tussen 18 en 19u.
De eerste dag ben ik ook in de ¨attractie¨ gegaan. Je moet je eigenlijk voorstellen dat er een soort grote entree is met wat winkeltjes, muurtjes, bankjes, tuintje en de balie om je entree kaartje te kopen. En dan zijn er de hekjes waar je je kaartje moet laten zien en waar je dus naar de pyramide en alle andere gebouwen kunt gaan.
Zoals ik zei ben ik de eerste dag, woensdag naar binnen gegaan. ´k Vond dat ik het wel moet hebben gezien zelf, en ik wist niet zeker of het wel toegestaan was om zomaar mensen te interviewen.
Het is een erg mooie pyramide die goed bewaard is gebleven, maar eerlijk gezeg zie ik het verschil niet zo met de andere pyramides- Maya steden die ik heb gezien. Palenque is misschien meer in de jungle, en teotihuacan is juist meer open, maar qua gebouwen lijkt het allemaal erg op elkaar.
Tegenwoordig mag je de gebouwen niet meer beklimmen. In 2002 is er een vrouw van de grote pyramide ( die wordt ook wel El Castillo genoemd of Kukulkan)
gevallen, die heeft het helaas niet overleefd. Sindsdien zijn in Chichen itza alle gebouwen dicht voor toeristen.

Omdat ik ook gewoon entree moet betalen als ik naar binnen wil, heb ik besloten om de interviews voor de ingangspoortjes te houden, dus waar mensen op de bankjes en muurtjes kunnen zitten. dit werkt eigenlijk veel beter omdat mensen toch al aan het wachten zijn als ze daar zitten.
De meeste mensen zijn heel vriendelijk en willen graag helpen.
De Fransen zijn wat lastiger, die kunnen geen enkele andere taal dan Frans. Maar ja, dat wisten we natuurlijk allang. De gidsen vinden de Fransen ook stinken, maar dat terzijde, haha.
In totaal heb ik ongeveer 50 toeristen geinterviewd en zo´n 10 locals. De locals wil ik eerst een beetje laten zien dat ik geen toerist ben, ik denk dat ze dan makkelijker mijn vragen beantwoorden.
Alle locals zijn heel erg aardig hier en super nieuwsgierig. Ze willen weten wat ik doe, waar ik verblijf, hoe oud ik ben, wat m´n contactlenzen kosten. En zelf willen ze ook graag dingen vertellen. De spaans docente zou waarschijnlijk al haar haren uit haar hoofd trekken als ze m´n spaans zou horen, maar ach, de locals en ik kunnen zo goed communiceren.

Er komen hier echt mensen uit alle hoeken van de wereld. Maar voornamelijk uit Amerika. Woensdag sprak ik nog met een soort gekke Amerikaan. Een soort omgekeerde Micheal Jackson. ( hgij was blank, maar zo bruin dat hij wel een negertje leek, haha). Hij had nog in de vietnamoorlog gevochten en misschien dat ie daar wel een klein tikje met de molenwiek aan overgehouden had.
Andere bewoners van de wereld waar ik mee gesproken heb: duyitsers, een cubaanse vrouw, Zuid afrikaans, Australisch, Nederlands ( ja, wij zijn ook overal) Spaans, Engels, Iers, Pools, belgisch. ´t is hier echt een melting pot van nationaliteiten, maar dat vind ik wel heel erg leuk.

Is er verder nog wat leuks- interessants gebeurd in ons koude kikkerlandje wat ik beslist moet weten?( is het bijvoorbeelñd weer zo mooi weer, net als toen ik op Bali zat)


Trouwens, mochten er dringende zaken zijn dan ben ik bereikbaar op m´n gewone nummer. Liever niet voor Chit'chat, dat kost teveel dinero´s, haha. Denk dat de meesten die mijn verhaaltjes lezen ook mijn nummer wel hebben, die zet ik liever hier niet neer.
´k ga zo eens even een lekkere maiskolf eten en lekker zwemmen.

Liefs,

Tru


  • 11 April 2008 - 22:27

    Dion:

    Zwemmen en surfen natuurlijk!

  • 11 April 2008 - 22:31

    Inge:

    Hey Trudy!
    Super om je verhalen te lezen en je ook nog even op msn te spreken!
    Succes met de interviews en blijf genieten!

    x Inge

  • 12 April 2008 - 00:32

    Rudy:

    hoihoi,
    het internet viel hier net even uit, bij deze dus alsnog heel veel succes gewenst en geniet ook nog een beetje tussen het werken door!
    mzzls,
    Rudy

  • 12 April 2008 - 08:08

    Barry:

    Nee hoor, je verveelt niet met je verhalen. Vind 't wel leuk om te lezen. Heel veel succes/ plezier daar nog!

    Groetjes,
    Je "grote neef"

  • 12 April 2008 - 10:06

    Ron:

    Hey Tru,

    Best hard werken dat afstuderen ;-)

    Veel plezier!
    Ron

  • 12 April 2008 - 10:41

    Marion:

    Hey Truus,

    leuk joh, om te lezen hoe het jou daar vergaat. heel veel plezier nog!!!

    dikke kus van je grote nichtje

  • 12 April 2008 - 16:07

    Roelof:

    He Tru,
    Dat mannetje van jou niet kan niet zonder je hoor! Vanochtend belde hij af dat ie niet kwam quad racen. Dan kun je wel nagaan, als ie dat afzegt heeft ie het zwaar te pakken qua zwak, ziek & misselijk! Maar maak je niet ongerust hoor, we zullen zorgen dat ie z'n sinaasappeltjes eet.

    En 't is hier lekker lenteweer, maar wel af en toe een buitje.

  • 12 April 2008 - 18:06

    Karin:

    Hee Tru,

    Zou zo willen aanschuiven bij dat bankje! Ging ik lekker van het uitzicht en het zonnetje genieten terwijl jij hard aan het werk bent ;)
    Hoe is het hotel, bevalt dat goed?
    Wat is het volgend plan? Ik lees graag je verhalen!

    Dikke kus,

    Karin

  • 13 April 2008 - 09:17

    Emmy:

    Heey Trudy,

    Leuk om je verhaal te lezen. Ik zie dat je je goed vermaakt. Heel veel succes met je verslag en geniet er lekker van!
    pura vida!!!

    Kus

  • 15 April 2008 - 21:49

    Arlo:

    Hey meis,

    Morgenvroeg ga ik naar Munchen, dus dan zit ik ook even in de lucht. Kan ik twee dagen nuttig werk uitvoeren daar en de Duitsers wat cultuur bijbrengen. Lekker om 5 uur opstaan en weer eens naar Schiphol gaan. Komt me bekend voor, alleen is dit toch nog uitslapen in vergelijking met de opstatijd toen we voor jou op pad gingen.
    Al wat ontwikkelingen met de Mexicanen en de bureaucratie daar? Kun je al weer fatsoenlijk aan het werk daar?
    Groeties voor nu.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Trudy

Avonturen van Trudy en Arlo in de wereld

Actief sinds 31 Jan. 2008
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 73436

Voorgaande reizen:

24 Juli 2023 - 24 Juli 2023

3x is scheepsrecht

14 Juli 2022 - 14 Juli 2022

Op zoek naar de impossible 5

26 Oktober 2019 - 26 Oktober 2019

Roadtrip

02 December 2018 - 02 December 2018

Grote smurf, bolle smurf en kleine smurf in Spanje

21 September 2017 - 21 September 2017

Do you come from the land down-under

29 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Fideldideldidel

12 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Lalalal a big in... , tonight, big in ..lalalala

29 Augustus 2013 - 29 Augustus 2013

3 Groningers op avontuur in Zuid-Afrika

20 Februari 2013 - 20 Februari 2013

Florida

10 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Nieuwe avonturen van Arlo en Trudy in Madagascar

29 November 2010 - 22 December 2010

Arlo en Trudy in Vietnam

09 Oktober 2008 - 14 November 2008

Mijn eerste reis

10 September 2011 - 30 November -0001

Honeymoon in Maleisie

Landen bezocht: