Veilig en wel aangekomen - Reisverslag uit Valladolid, Mexico van Trudy Weij - WaarBenJij.nu Veilig en wel aangekomen - Reisverslag uit Valladolid, Mexico van Trudy Weij - WaarBenJij.nu

Veilig en wel aangekomen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Trudy

09 April 2008 | Mexico, Valladolid

Om iedereen even gerust te stellen, en dan vooral Karin, hier nu al een berichtje van me.

Gisteren om 5.00 waren Arlo en ik op Schiphol, nog ff een uurtje gezeten, belachelijk veel geld betaald voor een sjuutje en toen was het tijd voor afscheid nemen. ´k Heb een paar kleine traantjes weggeveegd, vind het toch wel een beetje spannend, zo alleen naar Mexico. Maar goed, het is nu eindelijk wel eens tijd om te gaan afstuderen, dus ut zal wel moeten.
Afgezien van een raar alarm dat afging bij het stijgen en landen en de jankende babies zo nu en dan was het een prima vlucht. Om 19.00u nl. tijd kwam ik aan in Cancun. Dat is 13.00u Mexico tijd.
Toen met een busje naar Cancun busstation gegaan en daar wachten op de bus die me naar Valladolid ging brengen. Volgens de reisgidsen zou dit ongeveer 2 a 2,5 uur gaan duren, maar ik geloof dat ik uiteindelijk 3,5uur onderweg ben geweest. Ik zat lekker voorin zodat ik het landschap goed in me op kon nemen. Verder zaten er wat locals in de bus. Gelukkig was ie niet helemaal vol gepropt.
Helaas, na 10 minuten wou er een vrouw per sé naast mij zitten. Uitgerekend naast mij, de persoon met de allermeeste bagage. Dus dan maar backpack voor me op de grond, rugzak op schoot en laptoptas tussen ons in. In eerste instantie dacht ik dat de vrouw maar een kort stukje mee hoefde te rijden, maar na een uur zat ze er nog. Toen ben ik maar verhuisd naar een helemaal lege bank met al m´n spullen op de helemaal lege bank daarnaast.
Zo rond 19.00u locale tijd kwam ik aan in Valladolid en heb ik m´n hotel opgezocht.
Na een korte discussie over de prijs. ( Ik had via de email een prijs afgesproken met de manager) ben ik dat emailtje maar ergens in een internet cafe gaan printen. Gelukkig was het toen wel goed.
´k Heb m´n spullen gedropped, gedouched en even kijken of er ergens een leuke supermarkt was waar ik het één en ander kon inslaan.
Daarna maar naar bedje, was ondertussen alweer 24u wakker.
Het hotel waar ik zit is niet die uit het vorige berichtje. Na wat hele slechte reviews van die hotels te hebben gelezen had ik maar besloten om daar toch maar niet heen te gaan.
Ik verblijf nu in hotel Maria de La Luz.
Dit is de link naar het hotel.
http://www.marialuzhotel.com.mx/index.html
Zometeen ga ik naar Chichen itzá en dan beginnen met de enquetes.

Liefs,

Trudy

  • 09 April 2008 - 13:30

    Roelof:

    Gelukkig dat je goed bent aangekomen. Dat is ook geen leuke manier om welkom geheten te worden. Kom je daar helemaal moe en bezweet aan en dan moet je eerst nog ruzie maken over de prijs! Dus tot zover jouw onderzoek naar de Mexicaanse gastvrijheid :-)
    Veel succes met de enquetes!

  • 09 April 2008 - 14:27

    Arlo:

    He Meis,
    Welkom in Mexico, land van cactussen, tequila en sombrero's en mensen die naast je gaan zitten in de bus terwijl die verder leeg is (dat kennen we ook in NL geloof ik). Dat zal dus misschien wel iets met jou te maken hebben. Altijd goed om mailtjes te bewaren dus voor afspraken die geld kosten voor de tegenpartij. Maar in het voordeel van de Mexicanen: ze houden zich wel aan de mail. in NL hadden ze gezegd: yeah right, dat gaat niet door.
    Had de supermarkt nog wat leuks behalve tequila en bonen? En foute cactus/ peper chips? BA is nog aan het bijkomen van de operatie, die haal ik vanavond op om de blote buik te kunnen zien. Vrijdag wordt pas een foto, omdat ik heel weinig tijd heb vanavond om nog naar Maastricht te gaan.
    Groeties en zoentjes voor nu. Ik moet nog wat intelligents hier doen met Ron over een blauwdruk (leuk man, groetn van Ron by the way).

  • 09 April 2008 - 15:07

    Karin:

    He hoi!
    Dus gearriveerd in het verre Mexico! Ik hoop dat je een hele leuke tijd hebt daar, komt vast goed. Veel succes met je onderzoek en ben erg benieuwd wat je van het land vindt.
    Verwacht wel weer foto's hoor, als we elkaar weer zien :-)

    Liefs Karin

    p.s. Ook veel plezier gewenst van JP!

  • 09 April 2008 - 15:20

    Ilse:

    Hoi Trudy,
    Fijn dat je goed bent aangekomen. We hadden je voor je vertrek nog even willen bellen, maar door alle drukte hier is het er bij in geschoten. Gelukkig kunnen we je nog even via deze weg heel veel plezier en succes wensen.
    Liefs Ilse en Sjabbe

  • 09 April 2008 - 16:19

    Frans:

    HE Trudy!

    Toppie. Doe je best, geniet en zoals bert en ernie altijd zeggen: Maak er wat van! Maar dat is jou wel toevertrouwd.
    Groetiezz
    Frans

  • 09 April 2008 - 16:24

    Christa:

    Hoi Tru!
    Fijn van je te horen.
    Hopelijk ben je inmiddels bijgekomen van de busreis en van de hartelijke ontvangst. En nu? burrito's en taco's scoren om weg te spoelen met een fles tequila?
    succes idd met de enquentes.

    PS: het verfwerk ziet er puik uit. zaterdag nog 2 muurtjes overwitten en we kunnen. Nog bedankt!!

  • 09 April 2008 - 22:00

    Aaltje:

    Hallo meid fijn om te horen dat je goed bent aangekomen ik heb het hotel even bekeken en dat ziet er beter uit als het vorige.Wat goed van jouw dat je het mailtje had bewaard zeg.Nou Trudy maak er wat van en ga ook een beetje genieten.
    Hier is alles goed.
    Groetjes van mij en oom Jan.

  • 10 April 2008 - 21:51

    Bert:

    Hoi Tru,

    Fijn te lezen dat je vliegtuig het goed deed! Ik lees wat laat mijn mail, vandaar dat ik als laatste ben... :-)
    Errug veel plezier daaro, tequila en oppassen voor Mexicaanse mannen en biri biri he? Succes met onderzoek en blijf onder de mensuh! ;-)

    Bert

  • 11 April 2008 - 12:38

    Dick:

    Ja Trudy dat is afzien zo'n busreis in mexico. Met een touringcar is het al hopeloos laat staan met een oude aftandse locale bus. En dat 3,5 uur lang met na vrijwel elke kilometer een verkeersdrempel. Om gek van te worden!Nou ja hopelijk schijnt de zon daar volop en lopen er veel toeristjes die willen meewerken aan je onderzoek.
    Succes de komende weken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Trudy

Avonturen van Trudy en Arlo in de wereld

Actief sinds 31 Jan. 2008
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 73438

Voorgaande reizen:

24 Juli 2023 - 24 Juli 2023

3x is scheepsrecht

14 Juli 2022 - 14 Juli 2022

Op zoek naar de impossible 5

26 Oktober 2019 - 26 Oktober 2019

Roadtrip

02 December 2018 - 02 December 2018

Grote smurf, bolle smurf en kleine smurf in Spanje

21 September 2017 - 21 September 2017

Do you come from the land down-under

29 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Fideldideldidel

12 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Lalalal a big in... , tonight, big in ..lalalala

29 Augustus 2013 - 29 Augustus 2013

3 Groningers op avontuur in Zuid-Afrika

20 Februari 2013 - 20 Februari 2013

Florida

10 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Nieuwe avonturen van Arlo en Trudy in Madagascar

29 November 2010 - 22 December 2010

Arlo en Trudy in Vietnam

09 Oktober 2008 - 14 November 2008

Mijn eerste reis

10 September 2011 - 30 November -0001

Honeymoon in Maleisie

Landen bezocht: