Hele korte update - Reisverslag uit Valladolid, Mexico van Trudy Weij - WaarBenJij.nu Hele korte update - Reisverslag uit Valladolid, Mexico van Trudy Weij - WaarBenJij.nu

Hele korte update

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Trudy

18 April 2008 | Mexico, Valladolid

Hoi allemaal,

Ik wil jullie graag nog even op de hoogte stellen van de gang van zaken.
´k Heb vandaag gebeld met Cultur op de afgesproken tijd. Helaas de grote smurf was er nog steeds niet. Of ik terug wou bellen om 13.00u. Ja hoor, dat doe ik wel.
Weer gebeld. Grote smurf blijkt op vakantie of zo, maar hij was er niet en komt waarschijnlijk niet eerder terug dan komende dinsdag. Natuurlijk heb ik toen weer een potje staan grienen, maar ja, dat toverde die man ook niet tevoorschijn. Hierdoor kreeg ik wel een email adres van ze.
Vriendinnetje heeft voor me een engels email vertaald naar het spaans en die heb ik opgestuurd, helaas, email adres bleek niet te werken. Jammerde bammer.
Dus er zit niks anders op dan te wachten tot dinsdag, ze bellen me eventueel als ze eerder iets weten. Maar dat verwacht ik eigenlijk niet.
Arlo heeft een heel mooi plekje voor me opgezocht waar ik vanaf het strand kan snorkelen, hotel maya luna. Duurt wel ongeveer 4 a 5 uur om te komen, maar ik heb besloten dat ik voor dit weekend ff niet in het saaie Valladolid wil zitten.
Van het hotel waar ik nu verblijf mag ik m´n spullen zo lang opslaan in hun kantoor en hoef dan de nachtjes dat ik er niet ben niet te betalen. du dat is ook heel fijn.
Maandag aan het einde van de dag ben ik dan waarschijnlijk weer terug in Valladolid.
Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen met die toestemming. De tijd begint wel te dringen, maar gelukkig heb ik in het begin hard gewerkt waardoor ik nu 77 ingevulde enquetes heb. Op zich denk ik dat het wel goed komt, maar op dit moment baal ik een beetje.
De korte update is toch alweer een vrij lang verhaal geworden.
Oja, de website van het hotel waar ik ga verblijven: http://www.hotelmayaluna.com/nederlands/index.html

De cenote ws trouwens heel erg mooi. De cenote in valladolid gedeeltelijk open.
Het heeft heel helder blauw water en is waarschijnlijk zo´n 30 meter diep.
Ook zwemmen er een soort vissen in die ze vertaald naa rhet nederlands ¨oogloze vis¨ noemen. Ik zag ook inderdaad geen oogjes, dus ik denk dat dat wel klopt, haha.
De volgende keer zal ik wat foto´s op deze site zetten, dan weten jullie iets meer waar ik het allemaal over heb.
Hier is een website met informatie over de cenotes, het is wel in het engels. Maar dat komt wel goed, denk ik: http://www.yucatantoday.com/destinations/eng-cenotes.htm

Ik hou jullie op de hoogte,

Heel veel liefs,

Trudy

• 19 April 2008 - 05:52

Roelof:

Gaaf die cenotes! Ik ben erg jaloers. Jammer dat het huilen deze keer niet geholpen heeft. Misschien toch gewoon harde pesos onder de tafel door schuiven. Grapje.

Veel plezier in Maya Luna en zet 'm op! We duimen voor je.

• 19 April 2008 - 11:22

Berdien:

Hey Trudy,

Wat een verhalen en wat een avontuur! Ik hoop voor dat je de toestemming krijgt. Maar geniet in ieder geval in de tussentijd want voor je het weet ben je weer terug in het nog steeds te koude Nederland.

Heel veel succes en plezier!

Groetjes,

Berdien