Terug van een weekendje weg - Reisverslag uit Mahahual, Mexico van Trudy Weij - WaarBenJij.nu Terug van een weekendje weg - Reisverslag uit Mahahual, Mexico van Trudy Weij - WaarBenJij.nu

Terug van een weekendje weg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Trudy

23 April 2008 | Mexico, Mahahual

Haai allemaal,

Zoals ik verteld had ben ik afgelopen weekend er even tussenuit geweest.
Naar Mahahual om precies te zijn. Met het openbaarvervoer op zich prima te doen, als je goede verbindingen heb.
De heenreis duurde ongeveer 6 a 7 uur, maar de terugreis, wegens een hele slechte verbinding wel 11 uur.
Zaterdag ging al vroeg de bus, namelijk om 5.30, maar ja, dan zou ik ook lekker vroeg in het hotelletje zijn. En dat was dus ook zo.
Onderweg heb ik nog mooie vogels gezien, soort parkietjes, een grote fel blauwe vogel en nog familie van de Quetzal. ( Arlo, Dick en Rory weten wel waar ik het dan over heb)
Toen ik aankwam in het hotel heb ik gelijk m´n spullen gedropped en ben de zee in gesprongen. Er was een strandje verderop met een rifje aan het strand geplakt. Dus een paar visjes gezien. Helaas niet van die hele mooie felgekleurde, alleen maar van die saaie bruine\zandkleurige. Op de foto zie je het uitzicht vanaf het strand voor m´n hotel. In de verte waar de witte golven zijn was ook nog een rif.
´s Avonds een wandelingetje gemaakt, tot er een boze hond kwam. Toen ben ik toch maar omgedraaid, haha.´
Op zondag eigenlijk ook niet echt iets gedaan, lekker geluierd, gesnorkeld, gewandeld en m´n enquetes in de pc gezet.
Gisteravond om 19u was ik weer terug in Valladolid ( trouwens spreek uit: Bajadolied)
Vandaag ( dinsdag is het nog voor mij, ik loop een stukje achter qua tijd, haha) zou de grote smurf er eindelijk zijn en zou ik te horen krijgen of ik toestemming krijg of niet.
Nou, inderdaad, grote smurf was gearriveerd, maar helaas, hij moet toch 3 weken studeren op mijn verzoek.
Maar de mevrouw wou mij toch helpen en gaf me als tip dat ik bij de Chichen ingang van een hotel kon gaan staan.
( Chichen Itza heeft 1 grote ingang, en er zijn twee hotels die aan Chichen liggen en een eigen ingang voor haar gasten heeft) Wel vriendelijk van haar dat ze met me meedenkt!
Maar ik vrees dat zo´n hotel niet zit te wachten op een student in de lobby.
Vandaag ben ik wel naar Chichén gegaan. Het was leuk om te horen dat de verkoperes en gidsen me gemist hadden. Er hadden zelfs een paar aan de Nederlandse gids gevraagd waar ik was en waren zelfs enigszins ongerust.
Voor nu ga ik me concentreren op de enquetes van de locals. Tot zo ver de update. We gaam nu over op het educatieve gedeelte van deze blog :-)
Hier in Mexico zitten we aan het einde van het droge seizoen, eind mei gaat de regen weer vallen. Maar omdat het nu dus zo droog is hebben we de laatste tijd veel bermbranden. De bus rijdt hier trouwens gewoon langs. In Nederland zou de gehele weg afgezet worden en urenlange files zouden ontstaan. Het is echter niet gevaarlijk en de buschauffeurs weten wat ze doen. Lang leve het relaxte leven hier.
In dit gebied wonen vrij veel armere mensen en onderweg zie je dan ook veel hutjes. (zie foto 2) Deze hutten, van takken en palmboombladeren gemaakt staan naast de stenen huizen. Soms heeft men wel geld voor de stenen huizen, maar ja, die blijven zo warm. De huisjes van takken luchtten lekker door, en dat is wel fijn als het toch 40 graden is. ( dat is de gemiddelde temperatuur hie roverdag in de zon geloof ik)
Ik zit alweer op 2 derde van mijn tijd hier. Nog een weekje en dan alweer naar huis. Aan de ene kant kijk ik daar wel naar uit, maar aan de andere kant zal ik het relaxte leven ( behalve datn dat gezeur over die permit)de open mentaliteit van de mensen en het heerlijke weertje hier ook wel gaan missen.




  • 23 April 2008 - 05:51

    Aaltje :

    Lieve Trudy
    Wat een verhaal zeg het zou fijn zijn dat je op tijd je informatie bij elkaar krijgt.
    Het is daar al net als hier je hebt weer te doen met de papieren wereld.
    Geniet intussen maar van het land en het klimaat.Ik moet zeggen het weer is hier ook aan het verbeteren.De tuinstoelen staan hier ook al weer buiten en we hebben al buiten gezeten.
    In de tuin komt al weer meer kleur de violen doen het goed.Fenna is met Lisanne naar de Manuele therapeut geweest en hij kon direct vertellen wat er aan de hand was en heeft het direct verholpen.Lisanne is nou een normaal rustig kind.Verder gaat het hier goed met iedereen.Ken je het programma ,,mijn tent is top,,.Dat zijn jonge ondernemers die moeten in een x aantal weken een horecagelegenheid opzetten.In elk geval Groningen en Breda zaten in de finale en gisteravond (dinsdag) was de uitslag.Iedereen kon zijn stem uitbrengen door sms of tel ja dan scheelt het denk ik wel dat het hier niet zo dicht bevolkt is.In ieder geval Breda heeft gewonnen.Nou Trudy dit was het eerst hou je taai tot ziens hoor.
    Groetjes Oom Jan en Tante Aaltje.
    In Groningen staat het bedrijf in het hoogstraatje (waar dat ook mag zijn)het heet ,,Jansen &Jansen.

  • 23 April 2008 - 09:07

    Dick:

    Hoi Trudy,
    Verbaas me er een beetje over dat je scriptiebegeleider je er blijkbaar niet op heeft geattendeerd dat je zou moeten checken of je een permit nodig hebt voor dit onderzoek. Ik vind dat eerlijk gezegd heel slecht. Nou in ieder geval succes verder daar. Overigens denk ik dat als je die klojo van een ambtenaar 10 dollar had gegeven dat ie dan wel beide ogen had dichtgeknepen want zo werkt het daar namelijk.

  • 23 April 2008 - 10:20

    Geesje:

    Ik hoop dat het verder lukt met je enquetes.
    Toch fijn dat je een beetje in de gaten gehouden wordt.Nog een fijne week gewenst en misschien tot 30 april.

    Groetjes Geesje

  • 24 April 2008 - 08:05

    Ron:

    Hey Tru,

    Wat een gedoe allemaal! Gelukkig is 70+ enquetes al heel representatief. Dus geniet en maak er het beste van zo lang je er nog bent.

    Groetjes,
    Ron

  • 27 April 2008 - 10:30

    Christa:

    Prachtig!!!
    veel succes met je project. komt allemaal wel goed.

    kus christa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Trudy

Avonturen van Trudy en Arlo in de wereld

Actief sinds 31 Jan. 2008
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 73431

Voorgaande reizen:

24 Juli 2023 - 24 Juli 2023

3x is scheepsrecht

14 Juli 2022 - 14 Juli 2022

Op zoek naar de impossible 5

26 Oktober 2019 - 26 Oktober 2019

Roadtrip

02 December 2018 - 02 December 2018

Grote smurf, bolle smurf en kleine smurf in Spanje

21 September 2017 - 21 September 2017

Do you come from the land down-under

29 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Fideldideldidel

12 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Lalalal a big in... , tonight, big in ..lalalala

29 Augustus 2013 - 29 Augustus 2013

3 Groningers op avontuur in Zuid-Afrika

20 Februari 2013 - 20 Februari 2013

Florida

10 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Nieuwe avonturen van Arlo en Trudy in Madagascar

29 November 2010 - 22 December 2010

Arlo en Trudy in Vietnam

09 Oktober 2008 - 14 November 2008

Mijn eerste reis

10 September 2011 - 30 November -0001

Honeymoon in Maleisie

Landen bezocht: