Een originele titel - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Trudy Weij - WaarBenJij.nu Een originele titel - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Trudy Weij - WaarBenJij.nu

Een originele titel

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Trudy

01 Mei 2008 | Mexico, Mexico-stad

Hey allemaal,

Ik wou het laatste berichtje niet "laatste berichtje" als titel meegeven en zocht een andere originele titel. Dat is het dus geworden.
Ik zit nu weer lekker op de bank in Tilburg, goede terugreis gehad en dergelijke.
Maar ik wou m'n laatste belevenissen nog met jullie delen.
In Chichén heb ik me voornamelijk gericht op de locals, maar dat was soms lastig omdat ze niet allemaal evengoed geletterd zijn. Dus dan vroeg ik eentje om de enquete in te vullen, en dan kwamen er 3 of 4 bij. Onderling gingen ze overleggen wie er moest schrijven, wie daar het beste in was en dan kwam het helemaal goed. Uiteindelijk heb ik 19 locals geinterviewd, maar eigenlijk staat dat voor zo'n 80 meningen, haha.
Op woensdag heb ik twee jongens ontmoet die ook in Valladolid verbleven. Alex, 18 uit London, en Gilad, 30 uit Israel. We gingen samen met de bus terug van Chichen. En 's avonds spraken we af om de enquetes te doen en gezellig te kletsen.
Hun hotel bleek ongeveer hetzelfde te bieden als mijn hotel, iets slechter onderhouden en geen airco, maar wel een stuk goedkoper. Dus de volgende dag ben ik daar naar toe verhuisd 's morgens.
Daarna zijn we met z'n drieen naar Rio Lagartos gegaan. Dat is een klein plaatsje grenzend aan een natuurgebied. Hier komen elk jaar heel veel flamingo's.
We hadden een tour geboekt daar, een boottocht, eerst naar de flamingo's, dan naar een stuk water dat zoveel zout bevat dat je blijft drijven. ( Net als de dode zee) Daar kon je je helemaal insmeren met een soort witte klei. Dit spul moest dan heel goed voor je huid zijn. AFspoelen kon dan in een open cenote. Dit was een ritueel wat de oude Maya's vroeger ook gebruikten.
Ik vond eigenlijk dat m''n huid na afloop alleen maar heel erg droog was geworden, maar de jongens vonden dat hun huid als van een babietje was, haha.
Helaas was het buiten het flamingo seizoen, dus de hele rivier zag niet roze. Maar we hebben wel toch nog een stuk of 50 in totaal gezien.
Na afloop nog lekkere verse vis gegeten in het dorp en weer terug naar Valladolid.
Dan heb ik nog een paar dagen in Chichen gezeten om de laatste interviews te doen.
Op dinsdag zou ik terug vliegen. Op zondag ben ik van hotel verhuisd naar Pisté, het dorpje naast Chichén.
Daar heb ik nog gezellig iets gedronken met de Nederlandse gids.
Het hotelletje waar ik verbleef was heel leuk, een oud maya huisje. Niet echt luxe, maar wel heel leuk. Tussen de foto's zie je hoe het eruit ziet.
De muren zijn van takken met een soort natuurlijk cement eroverheen, en het dak is van palmbladeren.
Op maandag hebi k afscheid genomen van alle lieve mensen in Chichen. José ( het mannetje waar ik elke dag mee kletste) had speciaal voor mij iets laten maken ( dat had ik bij hem besteld) en dat is heel mooi geworden. Ook heb ik nog dingen gekregen van een gids. Nog wat kleine souvenirtjes gekocht, en zo rond half 3 kon ik met een Nederlandse groep meerijden naar Cancun. Dit was wel heel fijn.
Ik zat voor een stel dat ontzettend aan het opscheppen was over hun hotel, ze zaten all inclusive en hadden weet ik veel hoeveel restaurants en bars en ze hoefden helemaal niet het terrein af. Maar ja, dan ben je ook niet echt in Mexico geweest als je alleen maar in je resort blijft, tenminste, dat is mijn mening.
De mensen in de bus hadden allemaal in hotel een dagexcursie naar Chichen geboekt, en werden dus 's morgens van hun hotels opgehaalt en 's avonds weer gedropped. Ik ben er dus ook bij het laatse hotel uitgegaan. En gelijk maar even geinformeerd wat de kamerprijs was.
Het was wel all inclusive, en de originele prijs was ook iets te duur voor me. Maar ik kon de kamer delen met twee jongens die mee op die toer waren. Dus dat heb ik gedaan.
Het was wel een heel contrast, de ene dag zat ik in een simpel oud mayaans huisje, de volgende dag in een luxe all inclusive hotel. Gelukkig was dit hotel niet zo overdreven als dat van die twee opscheppers.
Op dinsdag wou ik met het openbaar vervoer naar de luchthaven en was daarvoor ook ruim op tijd vertrokken.
Helaas was de buschauffeur aan het slapen en heeft me op de verkeerde plek afgezet. Terwijl ik hem zelfs 3x heb gevraagd of we wel goed gingen.
Dus moest ik toch nog een taxi nemen om op tijd op het vliegveld te komen.
De vlucht verliep spoedig en was een stuk korter dan de heenreis ( scheelde zo'n 4 uur denk ik)
En toen ik aankwam stond Arlo me op te wachten.
En nu weer wennen aan het koude weer en de Nederlandse tijd, maar ja, dat komt wel weer.

Jullie allemaal bedankt voor de lieve reacties! En voorlopig is dit het laatste berichtje op deze site. Ik mag nu beginnen met m'n scriptie en ik hoop dat het me lukt om het af ge krijgen op 21 mei.

Liefs,

en tot snel,

Trudy

  • 01 Mei 2008 - 18:25

    Inge:

    Welkom thuis!
    Het was erg leuk om je verhalen te lezen! Succes met het schrijven van je scriptie! Volgende week moet ik zelf interviews doen, daarna kunnen we samen wat dagjes in de bieb doorbrengen?!

    Liefs, Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Trudy

Avonturen van Trudy en Arlo in de wereld

Actief sinds 31 Jan. 2008
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 73448

Voorgaande reizen:

24 Juli 2023 - 24 Juli 2023

3x is scheepsrecht

14 Juli 2022 - 14 Juli 2022

Op zoek naar de impossible 5

26 Oktober 2019 - 26 Oktober 2019

Roadtrip

02 December 2018 - 02 December 2018

Grote smurf, bolle smurf en kleine smurf in Spanje

21 September 2017 - 21 September 2017

Do you come from the land down-under

29 Maart 2015 - 29 Maart 2015

Fideldideldidel

12 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Lalalal a big in... , tonight, big in ..lalalala

29 Augustus 2013 - 29 Augustus 2013

3 Groningers op avontuur in Zuid-Afrika

20 Februari 2013 - 20 Februari 2013

Florida

10 Augustus 2012 - 10 Augustus 2012

Nieuwe avonturen van Arlo en Trudy in Madagascar

29 November 2010 - 22 December 2010

Arlo en Trudy in Vietnam

09 Oktober 2008 - 14 November 2008

Mijn eerste reis

10 September 2011 - 30 November -0001

Honeymoon in Maleisie

Landen bezocht: