Wat??? Maar 1,5 uur vliegen???? - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Trudy Weij - WaarBenJij.nu Wat??? Maar 1,5 uur vliegen???? - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Trudy Weij - WaarBenJij.nu

Wat??? Maar 1,5 uur vliegen????

Blijf op de hoogte en volg Trudy

02 December 2018 | Nederland, Apeldoorn

Vrijdag 23 november
Eens even zien hoe ik iets origineels brei van iets wat al jaren en jaren op dezelfde manier gaat. We geven de poezen een laatste aai, de taxi staat buiten te wachten. Tru checkt voor de laatste keer of er écht niks vergeten is en smokkeld nog allerlei dingen stiekem mee. De taxi brengt ons op het station, waar we met de grote gele met blauwe rakker mee gaan. Op schiphol eten we hamburgers en frietjes. Waarna we gaan boarden. Dit jaar is de vlucht een stuk korter dan de meeste vorige, want, Vamos a España, 2,5 uur later zijn we in Madrid.
De taxichauffeur die ons naar onze Airbnb brengt is een druk baasje. Hij chauffeurd zelf, heeft nog 2 taxi's. Is manager van een paar dj's, heeft een muziekstudio. Terwijl hij tussen het kletsen, af en toe kiekeboe of koetsie koetsie naar Indrah doet, foto's laat zien van vanalles, heeft hij soms ook nog tijd om een blik op de weg te werpen. Heelhuids komen we bij onze eerste overnachtingsplek aan. Omdat we allemaal best moe zijn (geen middagslaapjes geweest voor Indrah en Tru ) gaan de 2 dames even naar bed en gaat Arlo op verkenningstocht voor eten.

Zaterdag 24 november
Als je in Madrid bent dan ga je.......naar de dierentuin. De geruchten gaan dat deze prachtig is met veel dieren én ook bijzondere dieren. Na wat ge-metro en een stuk wandelen komen we aan. Voor de gelegenheid is Indrah nog 2. Toch weer €20,00 bespaard.
De dierentuin beloofd veel goeds. Alle Spanjaarden zijn bij de zeeleeuwenshow aan het kijken, zodat wij rustig de tijd hebben om bij de panda's te koekeloeren. Deze dieren zijn notoire nietsdoeners, maar wij hebben geluk. Ze waren aan het eten. Dit is het meest actieve wat je een panda in een dierentuin ooit zal zien doen.
We hadden verwacht dat de dierentuin enorm groot zou zijn. Er stonden heel veel verschillende diersoorten op de kaart. Maar al gauw kwamen we er achter dat de meeste dieren in erg kleine hokjes wonen. Dit deed ons dierenhart wel een beetje bloeden.
Wat ook lastig was, was eten. We hadden bedacht dat we daar wel iets konden kopen, Spanjaarden houden immers van eten. Maar rond 12.30 waren alle restaurantjes nog dicht. Alleen bij de ingang was er wel iets te halen. Duur en weinig gezonds. Indrah het ijsmonster mocht wel een ijsje, je bent ten slotte niet zo vaak op vakantie.
Rond een uur of vier hadden we de meeste verblijven wel een aantal keren gezien en besloten we naar huis te gaan.
Ook vanavond geen tapas op het menu, maar nog lekker vroeg naar bedje.

Zondag 25 november Madrid - Segovia
Adios Madrid, tot over een paar week!
Tijd om de huurauto op te halen en andere stukjes van dit mooie land te ontdekken.
De verhuurders probeerden ons nog wel een flink bedrag laten bij te betalen. Iets met het autostoeltje. Helaas voor hun hadden we alles wat er was afgesproken netjes in de mail staan en gaven we duidelijk aan niks meer te gaan betalen.
Na een kleine 2 uur rijden (1,5 uur op grote en minder grote wegen, en een ruim half uur rondjes bij Segovia. Tip: de eerste rotonde is echt prachtig, die je minstens van alle 5 de kanten bekijken, liefste zelfs een paar keer per afslag, alvorens je er achter komt welk weggetje nu echt de beste is. Daarna doe je dit bij een volgende rotonde nog een keer dunnetjes over omdat het zo leuk was. Voordeel is wel dat je het hele dorp al vanuit de auto hebt gezien.
In Segovia hadden we het geniale plan om even een klein hapje te doen in onze acco, dan een beetje rondlopen in het stadje voor +_ 1,5 uur, en dan rond 17u eindelijk eens beginnen met tapas! Restaurants gaan echter pas om 20.00 open. Indrah begint na een tijdje te smeken want ze heeft wel erge honger. Eerst hoopvol 'Kijk, deze restaurantje is wel open' naar 'Gaan we nu etuh?

• 02 December 2018 - 17:49

Dick:

Benieuwd of het allemaal gaat lukken met het eten

• 02 December 2018 - 20:28

Aaltje Zuidema:

Arlo jouw verslagen zijn weer als vanouds.Eet lekker saampjes .Gr xxx